Karl Ove Knausgård – Min kamp. Andre bok (2009)

Andre bok – 562 nye sider – og ennå mer KanusgårdUtgivelsesår: 2009

562 sider

ISBN/EAN: 9788249507054
————————-

Min kamp. Andre bok er en studie i ekstremrealisme, en rasende nedsenkning i det daglige, i det hverdagslige, i ydmykhet og selvydmykelser og
sterke fascinasjoner. Min kamp. Andre bok er en roman om kjærlighet og vennskap, foreldre og svigerforeldre, om livet med små barn i en
svensk by, om skrivingen som et forsøk på forløsning, en overskridelse  av egne begrensninger

—————————————————————————————————

Så er det på den igjen. 562 nye sider, og denne gangen er boken om mulig mer treig. Den er faktisk bedre en den siste, men 562 sider? Dette er en bok jeg faktisk begynte å tenke: «Skal jeg virkelig orke å lese 4 bøker mer om denne mannen?» Ikke for å ødelegge , men jeg orket det. Venter faktisk på den siste, ikke fordi jeg gleder meg spesielt, men fordi dette er faktisk noe som fenger meg. Jeg synes denne andre boken ligger på mer eller mindre samme nivå som den første, men den plager meg kanskje litt mer, særlig i mitt fasen, og ikke minst de siste sidene.  Samtidig finner jeg den mer fasinerende, og føler at jeg letter litt i min kritikk i hans skrive kunst, så joi da. Denne er i mine øyne bedre, men ikke mer en å få en sterk:

About detharjeglest

Her kunne jeg sikkert ha skrevet mye morsomt, men det er ikke helt meg. Så send en mail vist det er noe du lurer på.

Posted on juli 4, 2011, in 2009, Anmeldelse, År, Biografier og selvbiografier, Land, Norge and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

